31 dec. 2008


2008 årsresumé!

Vilket år det har varit. En stor berg och dalbana. Vissa dagar/veckor/månader bra och vissa helt väderlösa och vissa inte. Men året har för det mesta varit bra. Har själv lärt mig ett och annat. Vilket jag kommer ha med mig under mitt långa och framgångsrika liv. Har flyttat hemifrån för att studera frisör. Vilket var ett svårt val och det påverkade mycket. Men nu är jag mycket nöjd över det valet jag har gjort och kan bestämt säga att det var ett utav de bästa valet jag tagit i mitt liv. Har träffat så mycket bra och roligt folk som jag verkligen respekterar och ser upp till. Min klass till ett exempel. Utan Sagofén (klassens namn) så skulle jag aldrig ha klarat av denna tid i Linköping. Ni har gjort mig stark och sett till att jag kan klara av det här. Tack så mycket. Ni är verkligen guldvärda.

Men något jag saknar och vilket jag kan ångra att jag flyttade är min familj och mina vänner. Jag saknar dem fruktansvärt mycket och det går inte en dag utan att jag tänker på dem. Dem har verkligen stöttat mig under dessa månader. Utan deras support så hade jag aldrig kunnat bo kvar och fortsatt studera till mitt dröm yrke.
Jag har förbättrat mycket saker med mig själv. Dels lite med mitt självförtroende och mycket med min självständighet. Att jag jobbar mycket själv och nu när jag har eget att jag måste ta hand om det osv. Mycket beroende på flytten. Men jag blev starkare tack vare flytten.

Något som var lite åt det sämre hållet detta år var att jag gick ut nian. Låter konstigt men att min förra klass splittrades. Jag och min förra klass hade gått tillsammans i 10 år och vissa utav oss gick tillsammans med varandra på dagis. Så ni kan tänka er hur svårt det var att säga hejdå till både klasskamraterna och mina dåvarande mentorer som då vi hade i 5 år. De var som två mammor åt oss. Man kunde verkligen prata med dem om allting. Så mycket som jag litar/litade på er och så mycket som jag har/hade respekt för er kommer jag aldrig kunna ha till någon lärare eller till någon person. Så klassen saknar jag grymt mycket. Jag förlorade en del utav mig själv när vi skildes åt.

Jag har också rest mycket under detta år. Eller mycket och mycket, men mer än vissa andra har fått gjort iallafall. Har varit till Thailand 3 gånger och Danmark. Till Thailand var jag med Pappa hans flickvän och hennes barn, samt min lillasyster Emma. Utan min lillasyster Emma hade jag aldrig klarat av den resan, lovar. Haha. Och till Danmark så var det min mamma hennes pojkvän och hans 2 barn samt jag och Emma. Sen var ju hela Norska släkten i Danmark. Så den resan var grymt roligt. Att få umgås med min familj är ett utav de bästa jag vet.

Jag och min syster Emma har kommit närmare varandra än någonsin. Förr så vart det jämt bråk och tjafs. Men nu är vi som bästa vänner som pratar om allt tillsammans. Men hinner dock inte träffs så mycket nu när jag bor nere i Linköping. Men hon brukar komma ner under någon helg och så. Så det är roligt och behövligt. Om något skulle hända Emma så skulle inte jag klara av livet. Jag älskar dig syster!

Som ni kanske märkt lite så har detta år har varit mycket händelserikt. Och jag ser fram emot 2009 som en tok. Känner på mig att det kommer bli det bästa året någonsin. Och jag vill också tacka alla som har hjälpt mig att bli den person jag är idag dvs. mina vänner, ex klass, nuvarande klass, min familj osv. Utan er hade jag aldrig klarat detta. Så tack!

Kärlek Osccar

Inga kommentarer: